Hezkuntza-komunitate osoa inplikatzen duen bizikidetza-programa da, eskola-integrazioa hobetzera eta eskola inklusibo eta ez-biolentoaren alde lan egitera bideratua, berdinen arteko harremanak egokiagoak izan daitezen sustatuz, ikastetxeko giroa eta kultura bizikidetzari, gatazkari eta indarkeriari (fisikoa, emozionala edo psikologikoa) dagokienez hobetzera edo aldatzera bideratua. Berdinen arteko tutoretza emozionalean oinarritzen da, eta errespetua, enpatia eta konpromisoa dira zutabeak. Bigarren Hezkuntzan, 3. mailako ikasleak 1. mailako ikasleen tutoreak dira.
Eskolako bitartekotza eskola-eremuetan sortutako gatazkak modu baketsuan konpontzeko metodo bat da. Bitartekaritza gertatzen da gatazkako alderdiak ez direnean gai beren kabuz egoera konpontzeko, eta beste pertsona batek edo batzuek modu neutralean esku hartu behar dutenean akordioak lortzeko.
Sistema prebentibo eta proaktiboa da, eta eskola-giro baketsuagoa eta emankorragoa lortzen laguntzen du; izan ere, zigor gutxiago jartzen dira eta gatazkak prebenitzen dira.
Bizikidetzaren kudeaketa parte-hartzailea eta kooperatiboa bihurtzen da, eta gatazkan dauden pertsonek erabakitzen dute zein diren konponbiderik onenak eskola-bitartekariek lagunduta. Elkarrizketa da bitartekaritzaren tresna nagusia.